11
آبان

از سنگ گرانیت هاوانا چه می‌دانید؟

گرانیت هاوانا چه سنگی است؟

هاوانا یک سنگ گرانیت است که از دسته‌ی سنگ‌های آذرین درونی شناخته می‌شود و دارای کانی‌های کوارتز، فلدسپات، میکا و… تشکیل شده است.

شکل و رنگ سنگ گرانيت هاوانا ترکیبی از رنگ سفید خامه‌ای، نقاط ظریف و عمیق مشکی و سطوح شفاف و نیمه شفاف طلایی، زرد و قهوه‌ای است.

مبدأ سنگ هاوانا کشور برزیل بوده و از مقاوم‌ترین و با کیفیت‌ترین سنگ‌های گرانیت دنیا است. این سنگ با کیفیت،گران قیمت و لوکس برای پروژه‌های خاص و بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مقاومت بالا در برابر فشار، حرارت، سايش و مواد اسيدي سبب شده تا از این سنگ در نمای ساختمان، دیوار لابی، بدنه پارکینگ و قاب آسانسور در مجتمع‌های مسکونی، اداری و تجاری استفاده‌های زیادی شود.

سنگ هاوانا به دلیل سختی مناسب برای استفاده در مکان‌های پر رفت و آمد مانند سنگفرش‌های بیرونی، کفپوش های داخلی و سنگ پله گزینه‌ی بسیار مناسبی است.

‎استفاده از سنگ گرانیت هاوانا در دکوراسیون داخلی روشی رایج برای تزئین محیط داخلی خانه است که به دلیل رنگ زمینه‌ی روشن آن و طرح و نقش زیبایی که دارد از دیدن آن در خانه خسته نمی‌شوید.

‎اگر فضای خانه به اندازه کافی بزرگ نیست بهتر است تنها قسمتی از دیوار را با سنگ هاوانا تزئین کنید تا فضای داخلی، از آن چه هست کوچک تر به نظر نرسد. باور کنید که حتی تزئین قسمت کوچکی از فضای خانه مانند دیوار شومینه با سنگ هاوانا زیبایی فوق خیره کننده‌ای را به دکوراسیون داخلی می‌بخشد.

‎این سنگ به دلیل مقاومت در برابر آب و رطوبت در روشویی‌های بهداشتی لوکس و حتی استخرها هم کاربرد دارد. البته موادی شیمیایی برای نگهداری بهتر این سنگ و ضد لک کردن آن در این مکان‌ها موجود می باشدکه حتما استفاده از آن‌ها طول عمر سنگ را بیشتر کرده و زیبایی آن را دو چندان می‌کند.

‎این سنگ وارداتی که در طراحی آشپزخانه و کانترتاپ‌ها استفاده می‌شود و در مقایسه با کوارتزیت (سنگ مصنوعی) که در طراحی آشپزخانه نیز کاربرد دارد، امتیازات بسیار بالاتری داشته و به دلیل مقاومت بالا و عمر طولانی که دارد، مقرون به صرفه‌تر نیز هست.

‎لازم به ذکر است که طول عمر این سنگ برای صفحات کابینت و کانتر‌ها (طراحی آشپزخانه) نیاز به مراقبت‌هایی دارد که با این نگهداری طول عمر، درخشندگی و ماندگاری سنگ بسیار بیشتر می‌شود.

مواد شیمیایی لازم برای این نگهداری و مراقبت از این سنگ موجود می باشد.